Tekirdağ-Toulon Hattında 3. Gemi Sefere Çıktı

Tekirdağ-Toulon Hattında 3. Gemi Sefere Çıktı
Eklenme Tarihi: 29 Haziran 2010 | Toplam Okunma:
ND Deniz Taşımacılığı A.Ş. tarafından başlatılan Tekirdağ-Toulon Ro-Ro hattında üçüncü gemi de sefere çıktı. Taşımacılar tarafından yoğun ilgi gösterilen hatta, TIR’ların ve ihraç mallarının beklemesini önlemek için, iki ay dolmadan üçüncü gemi M/V Mercia da filoya katıldı.

UND Deniz Taşımacılığı A.Ş. tarafından başlatılan Tekirdağ-Toulon Ro-Ro hattında üçüncü gemi de sefere çıktı. Taşımacılar tarafından yoğun ilgi gösterilen hatta, TIR’ların ve ihraç mallarının beklemesini önlemek için, iki ay dolmadan üçüncü gemi M/V Mercia da filoya katıldı.

Hattın Batı Avrupa’ya yönelik taşımalarda sağladığı avantajın yanı sıra, Kuzey Afrika’ya ulaşımı da kolaylaştırması, hem taşımacıların, hem de ihracatçıların, Tekirdağ-Toulon hattını tercih etmesine neden oldu. 3 Nisan tarihinden itibaren, iki gemi ile Tekirdağ-Toulon limanları arasında haftada iki kez yapılan seferlerde doluluk oranı hızla artarak yüzde 70’lere ulaştı. Yaz aylarında ihracat daha da artış göstereceği için, araçların bekleyerek ihracatın gecikmesini önlemek için 2010 yapımı, son teknolojiyle donatılan M/V Mercia adlı üçüncü gemiyle takviye yapıldı.

Batı Avrupa’ya çalışan Türk taşımacılarının geçiş belgesi gibi sorunlar nedeniyle yıllardır çok sıkıntı yaşadıklarını vurgulayan UND Deniz Taşımacılığı  A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Dinçşahin, “Sektörümüz, büyük bir avantaj sağlayan ve sorunsuz ulaşım yapılan Tekirdağ-Toulon hattına sahip çıkmıştır. Gemilerimiz daha ilk seferlerinde, beklenenin üzerinde doluluk oranına ulaşmışlardır. Bunun nedeni elbette bu hattın, sağladığı çok önemli tasarrufun yanı sıra, geçilen ülkelerde yaşanan sorunlardır. Bu hat, sadece taşımacılar için değil, aynı zamanda ihracatçımıza da katkı sağlamaktadır. Biz de taşımacılarımıza kaliteli ve zamanında hizmet sunabilmek, beklemelerini önlemek için, üçüncü gemimizi        de        sefere  aldık”  dedi.  
UND Denizcilik A.Ş.’nin sektörün malı olduğuna dikkat çeken Tamer Dinçşahin, yasal prosedürün tamamlanmasından sonra, şirket hisselerinin, üyelere satışının gerçekleştirileceğini ve Tekirdağ-Toulon hattını kullanan taşımacıların, bu hattın sahibi de olacaklarını kaydetti.   

Neden Tekirdağ-Toulon?

Tekirdağ-Toulon hattı, 1 trilyon dolarlık bir ticaretin merkezinde bulunuyor. Aynı zamanda Tarihi İpekyolu’nun da tamamlayıcısı konumunda. Söz konusu hat seçilirken Türk taşımacısının talepleri ve hedef ülkelere olan ihracat göz önünde bulunduruldu. Taşıma hattının hedef ülkeleri olan Fransa, İspanya, Portekiz, İsviçre, İngiltere, İrlanda ve Benelüks ülkelerinin 2009 yılında Türkiye ihracatındaki payı 23.5 milyar dolar ile yüzde 23, ithalat içindeki payı ise 22.5 milyar dolar ile yüzde 16 olarak gerçekleşti.  Ro-Ro hattı ile yılda 19 -21 bin arasında aracın taşınması hedefleniyor.

Bu ülkelere 2009 yılında yapılan ihracat yaklaşık 58 bin adet araçla taşındı.  Hat ile Türk taşımacısının Afrika ülkelerine de kolay ulaşımı sağlanabilecek. Fransa limanlarından bağlantılı seferlerle Afrika’ya ulaşacak olan Türk taşımacılar, küresel krize rağmen 2009 yılında 15 milyar dolara çıkan bu bölgedeki ticaret hacmini 30 milyar dolar hedefine ulaştırmakta köprü görevi görecek.

Sıra yeni projelerde

Türkiye ekonomisi için önemli bir role sahip olan Türk taşımacılık sektörünün önündeki engellerin kaldırılması, rekabet koşullarının iyileştirilmesi adına birçok çalışma da devam ediyor. UND’nin uzun yıllardır        kazandığı deniz taşımacılığı konusundaki deneyimlerini 
Adriyatik, Karadeniz  ve benzeri yerlerde de kullanarak, ihracatçılara ve taşımacılara alternatifler sunmaya devam edecek. UND Deniz Taşımacılığı A.Ş. üyelerinden ve kısa süre sonra taşımacıların ortak olacağı yapılanmadan alacağı güç ve destekle, yeni projelerin tasarlanması hayata geçirilmesi konusunda çalışmalarını sürdürmeye devam edecek.

DİĞER HABERLER

Fevzi Çakmak Caddesi’nin Yeniden Düzenlenmesine TRAKYAKA’dan Destek21 Kasım 2017Trakya Kalkınma Ajansı tarafından Küçük Ölçekli Altyapı Mali Destek Programı kapsamında destek alan Kırklareli Belediye Başkanlığı’nın hazırladığı ‘’Şehrin Yüzündeki Tarihindeki Çizgiler- Fevzi Çakmak Caddesi Kentsel Tasarım Hamlesi’’ isimli projenin kapanış toplantısı yapıldı. Trakya’da İlk Kez Düzenlenen Oryantiring Yarışı’na TRAKYAKA’dan Büyük Destek21 Kasım 2017Trakya Kalkınma Ajansı desteğiyle Türkiye Oryantiring Federasyonu tarafından düzenlenen 2.Kademe Şehit Dilay&Cem Kerman Oryantiring Yarışması Kırklareli ili Üsküp Belediyesi’ne bağlı Çukurpınar Köyü’nde 18-19 Kasım tarihlerinde yapıldı. Seyahat ve Turizm Sektörü Temsilcileri Uzakrota Travel Summit’te Bir Araya Geldi21 Kasım 2017Türkiye´nin en etkili seyahat zirvelerinden Uzakrota Travel Summit, bu yıl 5 salon, 1 fuaye alanı ve 1 b2b alanı olmak üzere 7 bölümde 1500’e yakın sektör profesyonelinin katılımıyla gerçekleşti. Genel Sekreter Şahin: “Mimar Sinan’ın İzinde Trakya’yı Keşfetmenin Tam Zamanı”10 Kasım 2017Trakya Kalkınma Ajansı “Mimar Sinan’ın İzinde: Trakya” rotası çalışmaları kapsamında Uzakdoğu pazarına yönelik olarak 2016 yılında başladığı, bölgede alternatif turizm destinasyonu oluşturma çalışmalarına devam ediyor. Tekirdağ Ekonomisi Yuvarlak Masa Toplantısında Ele Alındı10 Kasım 2017Trakya Kalkınma Ajansı, Tekirdağ TSO ve Dünya Gazetesi tarafından düzenlenen ve Tekirdağ ekonomisi ve sorunlarının ele alındığı yuvarlak masa toplantısında tarım ve tarıma dayalı sanayi ön plana çıktı.
  Yükleniyor...